Abby Abadi Semakin Meroyan [Video]

Heran betul Semut bila tengok Si Ostazah Pening ni. Kenapa la dia suka  sangat mengarut benda yang bukan – bukan ek? Apa yang tak kena dengan dia ni?

Dah mabuk apa yang menyebabkan dia jadi macam tu? Marah sangat dengan orang lain tak tentu arah ni pasal apa? Dia kata dia dah berhijrah.

Biasanya, orang yang dah ‘berhijrah’ ni kehidupan dia tenang dalam semua segi. Hati dia tenang, minda dia tenang, malah jiwa pun tenang.

Tapi, lain pulak dengan Si Ostazah Pening ni. Dia makin hari makin serabut pulak dah. Hati serabut, minda serabut, jiwa kacau. Entah apa – apa. 


Tak nampak macam orang yang ‘berhijrah’. Nampak macam orang marah ada la. Yang dia nak marah sangat tu kenapa? Apa yang UMNO dah buat pada dia?

Takkan la sebab Bekas Mak Mertua dia dulu orang kuat UMNO boleh buat dia sampai jadi meroyan kot. Ke ada konflik antara dia dengan bekas mak mertua dia dulu?

Heh! Bab tu tak tau la pulak. Tapi apa yang pasti, semakin hari semakin teruk dah perangai Si Ostazah Pening ni. Tak de orang ke yang nak bagi nasihat kat dia? 

Kalau nak harap Pak Lebai dalam Parti Angguk Saja tu, jangan harap la Diorang sendiri pun perlu dibagi nasihat jugak. Lagi nak bagi nasihat kat orang lain ke??? Sudah la!!!

Dan Si Ostazah Pening ni la menjadi bukti keGAGALan mereka mendidik para pengikut untuk mempertahankan Islam. Tu pasal la orang lain boleh ambik kesempatan dan memperlekehkan Islam sesuka hati diorang!!!

Bahaya umat bila menganuti ajaran agama Pas, mereka akan menjadi golongan pelampau yang merasakan dirinya itu maksum tiada kesalahan dan hanya pendapat mereka sahaja yang betul, orang lain semuanya salah sekiranya berbeza pandangan dengan mereka… 

Jika Abby Abadi mahu memperjuangkan agama, bukanlah melalui politik. Seterusnya klik Sini

– Semut Hitam

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*