DEDAH: Nizar Kini Kronik

PENDEDAHAN
Nizar  dan Kroni


Nizar ni rupa rupanya dia dah arahkan UPEN supaya proseskan permohonan projek memperbaiki dan menaik taraf jalan di Lekir. Bukan pasal projek tu yang aku pertikaikan tapi yang aku musykil ialah pasal nama kontraktor yang terang terang tertulis dalam surat sokongan tu. Kenapa projek tu tak di tenderkan supaya ramai kontraktor boleh beradu nasib dengan harga harga yang mereka mampu tawarkan? 

Hah..Oi Nizar… Jangan ler meroyan fitnah Dr Zambry dan kerajaan yang ada sekarang ni pasal kroni, baru sebelas bulan jer duduk nyeronggeng at kerusi tingkat 2 tu yang kecik macam nie punya hei pun, siap keluor surat nyokong lagi tu wei! syarikat mana pulak nie? hehehe jeng jeng jeng… SIPCOMZU ENTERPRISE…. Adoi yop, apa cerita nie?
Elok ler kalau dah tau sapa pulak yang senang lenang boleh dapat surat sokongan peruntukan khas untuk buat jalan nie, sedara?, kawan?, Kawan Lama? Kawan suruh tanda tangan? arahan Tanda tangan? Arahan atau arahan atau pun arahan…. hehehe biasak ler, arahan ni kekadang dalam itu drama ada director, pelakun setakat angguk jer bro! sekali pun dalam itu cerita dia jadi watak hero sebagai menteri pasolla, yang powernya the Mr Director, suruh apa jer kena buat, palatkon ler katakan

2nd original story

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.