jayanegara sigila isim ilmu kebal

niat yang tertulis sebelum dia mati

ADAKAH DIA INI SALAH SEORANG MELAYU YANG TERAMBIL ILMU LARANGAN??

Gila dan Gila Isim part 2
Salam,
Agak lama jugak saya tak bercerita kat sini. Kali ini saya nak bercerita sikit tentang gila isim dan gila itu sendiri. Sambungan gila isim part 1. Tempohari ada tetamu datang ke rumah saya satu family. Isterinya rungsing tentang suaminya yang kadang kala betul dan kadang kala tidak. Saya sebenarnya tak begitu pandai bab-bab nak mengajar orang lebih-lebih lagi nak mengubat orang. Ikutkan aliran yang saya belajar, kami tak mengubati orang, kami hanya mengajar orang mengubati diri mereka sendiri. Sesungguhnya ubat itu ada pada diri kamu sendiri kata Saidina Ali R.A.
Saya kasihankan isteri si sakit ini. Saya dan isteri faham dan pernah mengalami masalah kecelaruan dan gangguan jin yang menjurus kepada gila isim. Saya dan isteri pernah merasa gila isim itu, dan kami faham derita dan tekanan yang dihadapi oleh si isteri dan si suami. Saya minta maaf kepada pn. XYZ jika saya bercerita serba sedikit tentang kejadian tempoh hari.

gambar hiasan rupa pemikiran orang gila

Untuk makluman, saya membuat blog ini semata-mata nak menyampaikan yang Haq hanya kerana Allah. Saya tak dapat duit pun buat blog nie, kalau yang biasa berblog nie faham yang tiada income yang boleh dijana melalui blog kecualilah blog saya nie ada 100,000 pengunjung sehari. kalau macam tu, ada cara nak buat duit pakai adsense. Mostly saya buat kerana Allah semata-mata. Saya kerja makan gaji, berjalan kesana dan kesini mencari rezeki yang halal untuk keluarga saya.
Saya dan isteri pernah merasa gila isim. Nak tahu gila isim tu macam mana? ada sesuatu yang bercakap dengan anda samaada didalam hati or ditelinga anda. Benda ini akan menyarankan dan memberikan idea yang pelik-pelik dan lambat laun anda akan termakan dan terikut kata-katanya. Mostly benda ini akan mengaku diri sebagai tuhan yang akan memberikan anda pelbagai kelebihan dan ilmu. benda nie jugak akan memesongkan pemikiran anda sehingga satu tahap anda akan masuk kealam jin tanpa sedar. Anda akan berada ditengah-tengah antara alam jin dan alam manusia dan anda akan sampai satu tahap, anda akan nampak benda yang tak masuk akal. Saya dan isteri nampak tulisan dilangit, bulan beratib dan pelbagai lagi pemandangan yang tak masuk di akal. kawan seguru saya pulak nampak bulan berbentuk 4 segi dan kereta bertukar menjadi kapal terbang. Bayangkan anda nampak kapal terbang bersimpang siur kat jalan raya menggantikan kereka.
Mostly benda yang mengaku diri tuhan ini akan bercakap dengan anda dan sampai masa anda akan diberikannya kelebihan yang tiada pada orang biasa, Anda akan diajar dgn ilmu yang pelik2 dan diajar ilmu keagamaan. Macam-macam jenis penipuan anda akan dapat jika anda dah sampai ditahap gila isim ini. masa itu agak sukar untuk anda membezakan suara hati anda dan benda tu sebab bunyinya sama. Anda ingat anda yang bercakap didalam hati, tetapi sebenarnya jin lah yang bercakap.
kebiasaannya jika anda dah ternampak benda yang tak masuk di akal, kebiasaannya anda dah berada diambang gila isim. Silap gaya anda akan jadi gila isim terus dan hanyut dipermainkan makluk durjana jin tu. Gila isim ini nampak macam sekejap OK sekejap tidak, tetapi sebenarnya sepanjang masa tak OK.
Kebanyakkan yang pernah belajar dari ustaz mail pernah mengalami fasa gila isim nie, dan alhamdullilah dapat diselamatkan dengan izin Allah termasuklah saya sekeluarga. Sukar untuk sesiapa faham dan terima punca sakit itu sendiri. Ambilan ilmu. Anda ada terambil/ terbelajar ilmu (termasuklah ilmu agama) yang separa bathil ataupun terang bathil. Jin pendamping dari ilmu bathil inilah yang menggangu anda. Mostly ada yang suami isteri dua-dua mengalami gila isim, ada hanya seorang sahaja yang mengalaminya. bab itu sebenarnya tertakluk kepada bahagian masing-masing yang ditetapkan Allah.
Hanya orang yang pernah mengalaminya akan faham perasaan dan simptom gila isim nie. Ada sesetengah pesakit tak sedar dirinya sakit, itulah yang paling sukar nak dibantu. Saya dan isteri sedar yang kami pada masa itu sedang mengalami fasa gangguan gila isim dan kami cepat-cepat mencari bantuan. Kepada pembaca yang mengalami masalah gila isim, ataupun yang terdekat dengan anda mengalaminya, cepat-cepatlah bertindak mencari bantuan.
Kebiasaaanya gila isim ini akan menyebabkan anda kehilangan kerja, kehilangan pasangan anda dan juga anak-anak anda. Lama kelamaan jika tak dibendung anda akan kehilangan kewarasan anda, dan akhirnya gila total. bahayanya anda akan kehilangan dunia dan juga mungkin akhirat.
Wallahu aklam…


Ilmu Kebal Part 2

ilmu kebal termasuk dalam kategori ilmu bathil yang terang. Ustaz mail dahulu salah satu ilmu bathil yang pernah dia terambil time2 dia jahil ialah ilmu kebal. masa 13 mei 1969. Masa tu ramai org melayu terambil ilmu nie dgn alasan yang sama iaitu darurat dan terpaksa. Itu adalah satu masa yang malang bagi org islam melayu kerana ramai yang terambil ilmu mcm nie. Yang berlaku kepada ustaz mail, memang badan dia tak lut dek senjata tetapi dalam batin dan imannya lemah. Semakin dia usaha untuk mendekatkan diri dgn Allah, semakin dia jauh dari Allah. Time tu dia buat tabligh merata tempat.
Alhamdullilah dia dah berjaya keluarkan ilmu kebalnya dan akhirnya Allah memperkenankan hajatnya memulangkan ilmu kebalnya. Yang berlaku dkt kawan seguru saya pun hampir sama. Dia menuntut ilmu selendang merah, sememangnya kebal badannya. kalau bergaduh tak pernah nak kalah. tetapi nak solat aje, ada benda hitam berdiri depan kain sejadahnya. Selain dari tu bunyi pahat tak kira siang malam mengekori kemana sahaja dia pergi (atas syiling).
ceritanya kalau ilmu kebal ini tergolong dalam ilmu yang haq, dah pasti ada cerita-cerita para sahabat yang dapat menguasai ilmu ini dan sudah pasti Rasullulah s.a.w dan para sahabat dah dapat ilmu ini dan amalkan. Ilmu kebal itu bathil kerana ianya menjauhkan diri anda dari syahid. Para sahabat dan bait Rasullulah s.a.w semua berlumba nakkan syahid, kita semua berlumba-lumba nak kebal??? kalau kebal mcm mana nak dapat ganjaran syahid?? Kalau kebal pun, kulit yang kebal, kat dalam (iman dan bathin) langsung tak kebal. kalaulah ilmu kebal ini haq, Rasullulah s.a.w pasti dah kebal dan para-para sahabat pun semua kebal. rasullulah adalah gedung ilmu dan contoh kepada semua umatnya.
kawan saya dah rasa, ustaz mail sendiri dah rasa penangan ilmu kebal ni. Saya takde ilmu kebal, cuma dulu ada ilmu kuat badan. accidentlah banyak mana pun, langsung tak patah..luka2 adalah. Alhamdulillah saya dah berjaya pulangkan ilmu nie.
terpulanglah kepada semua nak percaya atau tidak. Kawan saya amat bersyukur kerana Allah tunjukkan ilmu yang banyak menggangu darinya dan keluarga ialah ilmu kebal selengpang merah. Alhamdulillah dia dalam proses memulangkan segala ilmu bathil yang dia pernah ambil secara sengaja dan tidak.
wallahuaklam

” Ustaz mail dahulu salah satu ilmu bathil yang pernah dia terambil time2 dia jahil ialah ilmu kebal. masa 13 mei 1969. Masa tu ramai org melayu terambil ilmu nie dgn alasan yang sama iaitu darurat dan terpaksa. Itu adalah satu masa yang malang bagi org islam melayu kerana ramai yang terambil ilmu mcm nie.”

artikel diatas itu menceritakan sedikit bagaimana effeck dan dimana ada kebarangkalian si gila isim/sesat itu cuba menyerang putrajaya berbekalkan pedang samurai?
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Lelaki berani mungkin akan kalah tetapi tidak akan mengalah.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*