Monday, November 18, 2019

Kenyataan Syed Saddiq Biadap Terhadap Tengku Mahkota Johor

Nampanya Syed Sadiq berhempas pulas utk “impress” bossnya dgn berkali kali membuat kenyataan berbaur provokatif terhadap TMJ.Mujurnya TMJ bertindak matang tidak melayani sikap KEBUDAKBUDAKAN ini….

SS kononnya berjuang utk rakyat…baru berapa hari wahai SS kamu membela rakyat,berbanding dgn KESULTANAN JOHOR yg sudah beberapa keturunan MEMAYUNGI DAN MEMBELA RAKYAT DAN NEGERI JOHOR

Usah terlalu takabbur dengan kemenangan kamu PRU 14 yg lalu.Satu dunia tahu kamu menang dengan MEMBUAT JANJI PALSU,menipu rakyat dan kamu serta parti kamu cuma beroleh 13 kerusi dari 222 kerusi parlimen..Bangga Ape SS?

Kemenangan kamu juga kerana kamu sanggup menggadai maruah dan martabat MELAYU DAN ISLAM kepada DAP, yg telah berjaya memperalatkan parti kamu.Hari ini parti kamu sudah di tolak oleh rakyat secara nyata dlm setiap PRK.Apakah kamu lupa?

Sebagai menteri sukan,kamu biadap bila kamu mengaitkan soal FAM. Apa jasa kamu pada sukan msia setakat ini??? Kamu tidak harus menyeret FAM dgn politik kerana FAM adalah badan bebas politik. Apa lagi jasa TMJ dalam bolasepak jauh lebih banyak berbanding kamu sendiri.

Sedarlah, kamu cuma di peralatkan..Hayat politik kamu tidak lama…hayat manusia juga tidak lama. Hidup biar bersopan. Tutur kata biar beradab..di situ bumi di pijak,di situ langit di junjung.Kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa..

– Tan Sri Annuar Musa (Ahli Parlimen Ketereh – Kelantan) Mantan presiden KAFA

https://www.facebook.com/1130669147012110/posts/2157153057697042/
sumber Facebook Syed Saddiq

Respon diatas ini menjawap kenyataan biadap Syed Saddiq (Menteri Belia Dan Sukan Malaysia) yang melenting apabila viral satu klip video yang kononnya ucapan Tengku Mahkota Johor berkata “Daripada tukar Mora baik tukar perdana menteri.”