Mangkuk PR Yang Tak Faham Dia Disindir!!!



Tun Mahathir suka melontarkan kata-kata beliau dalam bahasa sacarstic. Sehinggakan ramai pencacai PR memanipulasikannya,

“Lebih baik syaitan yang anda kenali dari malaikat yang anda tidak kenal.”


“Dia patut bersara sekarang, tak ada guna langsung…dia (Anwar) punya hajat cuma nak jadi Perdana Menteri,” Dr Mahathir berkata kenyataan Anwar itu merupakan retorik politik sahaja kerana menurut beliau jika pakatan pembangkang kalah dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, Anwar masih terus dengan impiannya untuk menjadi Perdana Menteri.” – Sinar
———————————————————————————————————————
Sedih. Memang menyedihkan beb bila ada sesetengah manusia yang hidup kat dunia ni nak mengaku bijak tapi masih tak faham pasal bahasa sacarstic.

Bahasa menyindir ni jenis manusia yang benar – benar dalam pemikirannya. Kalau setakat jenis manusia yang suka ambik apa yang ada kat atas je, memang diorang takkan faham.
Benda yang seperti itulah yang menimpa MB Pahang baru – baru ni. Dia menggunakan bahasa sindiran untuk menyindir puak – puak Pakatan Pembangkang.
Tapi, puak – puak Pakatan Pembangkang dan pencacai – pencacai diorang tu mana reti bahasa sacarstic macam ni. Yang diorang faham setakat bahasa maki hamun je.

Nak mengkaji maksud yang cuba disampaikan secara mendalam? Jangan harap la. Diorang setakat faham bahasa ‘Literal’ sahaja.
Tapi, tak kurang jugak dengan orang lain. Bahasa menyindir atau bahasa sacarstic ni sebenarnya bertujuan untuk menyindir orang lain.
Tinggal lagi, bila kena pada orang yang dah terlebih makan cili, dia mula la naik angin tak tentu pasal. Maka, akibatnya? Timbul la isu – isu yang tak sepatutnya.
Namun, itu la resam hidup kat dunia ni. Memang macam – macam ragam yang kita boleh jumpa. Kalau siapa yang faham cerita ni, dia faham la ye. Kalau tak faham, buat – buat tak tau sudah la!!! [Semut HItam]
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*