masuk PAS demi mencapapmu

Demi memcapapmu (Demi mencari publisiti murahan)

Stetment berani tonggeng Hairie Outmen



Siapa masih ingat filem kisah perjuangan Leftenen Adnan yang dibawa ke layar perak suatu ketika yang dilakonkan oleh saudara Hairi Othman (HO) 
Sangat hebat perjuang seperti Leftenen Adnan kan?


Tapi….. 
hari ini lain pula pelakon ini persembahkan dipentas PAS, asalkan untuk mengaut keuntungan peribadi, UNTUNG join ceramah PAS kerana ramainya lebai2 malang yang mahu mendengar borak kosong bebuih air liur dari dia..ramai juak2 menyondol menghalalkan duit sedekah mereka ke poket orang yang kononnya memperjuangkan perjuangan islam,padahal lebih kepada periuk nasi dan tembolok sendiri walhal wang sejumlah itu boleh menyara lebih 10-20 keluarga untuk sebulan.


*Tak hairan la ramai cytropek pakatan meroyan duk meroyan tiap hari…ada payment ke??




Untuk hadis pertama ini berkaitan pasal niat. Sesuai sekali diletakkan di hadapan kerana dalam hidup kita, setiap amalan mesti dimulakan dengan niat. Niat yang baik akan mendapat pahala, dan niat tak baik selagi tidak melakukannya selagi itu tidak mendapat dosa. Betapa sayangnya Allah pada kita.


Hadis pertama: [terjemahan]


“Daripada Amirul Mukminin Abu Hafa, Umar ibnu Al-Khattab r.a berkata: aku mendengar Rasulullah saw bersabda: bahawasanya setiap amalan itu adalah dengan dan semua orang mendapat pahala berdasarkan apa yang diniatkan. Barangsiapa yang berhijrah kerana Allah dan Rasulnya, maka hijrahnya itu adalah bagi Allah dan Rasulnya. Barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang diperolehinya atau perempuan yang ingin dikahwininya, maka hijrahnya itu adalah kepada apa yang dia niatkan.


Dalam hadis diatas menunjukkan bahawa setiap amalan dan perbuatan kita haruslah dimulakan dengan niat. Niat amat perlu untuk membolehkan amalan kita menjadi sah seperti solat, puasa, haji dan sebagai. Selain itu niat juga membolehkan kita bekerja untuk mendapatkan sesuatu dengan berterusan. Sebagai contoh kita berniat untuk berkorban tahun ini, dan dengan niat itu kita akan bekerja keras untuk mendapatkan rezeki sehingga tercapai niat kita.


Waktu untuk berniat bagi ibadah adalah sebelum atau ketika ingin melakukan perkara tersebut sepeti niat solat dilakukan ketika mengangkat takbir dan niat puasa dilakukan sebelum terbitnya fajar. Manakala tempat berniat adalah didalam hati, dengan melafaznya di mulut, kita menjadi lebih mudah untuk menanamkan niat itu kedalam hati.

sumber:  http://kulaanniring.blogspot.com/2012/07/hairie-othman-mengaku-dapat-imbuhan.html
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله. Lelaki berani mungkin akan kalah tetapi tidak akan mengalah.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*