Melayu itu Assobiyah?!


Demikian seruan Haji Hadi. Masih lagi dengan seruan jihad Amanah Haji Hadi menentang UMNO. Memang PAS hanya lawannya UMNO dan bukan parti lain. Maka bila disebut lawan dna jihad, ianya terhadap UMNO.
Padahal UMNO itu juga Melayu dan Islam macam diri mereka juga.
Sementara itu, anak Nik Aziz pula menyeru:
Sedarkah kesesatan dan penipuan meletakkan PRU sebagai dakwah, jihad dan ibadah.
PRU adalah untuk memilih terbaik antara kita untuk mewakili kita dan dipertanggungjawabkan untuk mempin dan mentadbir kerajaan.
Ada yang baik dan sesuai dari PAS, ada yang baik dan sesuai dari PKR atau aDAP dan pastinya ramai yang baik dan sesuai dari BN. Pilih yang terbaik dan tersesuai walaupun mungkin sekali tiada yang baik dan sesuai dari PAS, PKR.
Adakah batal ibadah bila calun yang ditwarkan PAS tidak terbaik dan tersesuai untuk pengundi kerana kebanyakkannya adalah orang bukan tempatan, tok lebai yang tak faham pentadbiran dan undang-undang, dan cara dakwah dan keterampilan yang tak meyakinkan pengundi?
Dalam islam, bukan yang pandai quran dan ayat akan jadi imam tapi yang diterima jemaah.
Apa yang dakwah dan ibadah jika PAS berkempen untuk DAP dan PKR yang doktroin perjuangan seleweng dari ajaran ALlah?
Membuat panggilan dakwah ibadah dan jihad adalah sama dengan pemikiran taksub dari Amanah haji Hadi yang meniup perasaan benci dan budaya taksub.
Amanah Haji Hadi juga yang meniup semangat hingga kejadian Memali dan salahguna Tabung Memali. AMlaan kumpul duit macam Tabung Memali untuk ditipu orang ramai pun masih diamalkan.
Anak orang yang jaja nama Memali untuk kumpul duit tapi tak dikasikan pun akan bertanding. Lihat berikut anak Imam Dato Taib Azamuddin:
Kata PAS semangat Melayu itu assobiyah tapi kenapa timbulkan???
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*