Najib Razak DITAHAN?

“Najib Razak tidak boleh keluar negara”

رونسيڠ دفيكيرن دان دسلسايكن، تمن بارو-بارو اين ڤرڬي لا جومڤا اورڠ اورڠ دالم كامڤوڠ ساج ج بربورق سمبيل سمبيل مندڠر چريتا ستيمڤت. تردڠر ديساس دسوس كات اوليه اورڠ ڤاكتن يڠ مڽوندول عبارت ۏبي بتا تق تاهو قيصه، تمن سديه منو ميكيركن دڤا اين دوق دالم ليڠكوڠن تق تاهو معلومت سماس، دتيڤو هيدوڤ هيدوڤ ديك مولوت مولوت يڠ ممباوا چريتا سكرت جالن، كسيان وو..ييله اورڠ كمڤڠ مان اد كموداهن اينترنيت دان مريك اين ده لا بويكوت-بويكوت تۏ دان اخبار عموم، ادي جيك فتنه دمي لمڤركن كادڠ-كادڠ اد ڤولاق كات “نجيب رازق تق ليه كلوار نڬارا، سبب ڤسڤورة نجيب كستم ڤڬڠ” ههاهها..تهلول دان بهلول تاهڤ ڤنچچاي ڤنابور فتنه تقد كلس ويه، كسيان ساڠت².


Runsing difikiran dan diselesaikan, teman baru-baru ini pergi la jumpa orang orang dalam kampung saja je berborak sambil sambil mendengar cerita setempat. Terdengar desas desus kata oleh orang pakatan yang menyondol ibarat vabi bta tak tahu kisah, teman sedih meno mikirkan depa ini duk dalam lingkungan tak tahu maklumat semasa, ditipu hidup hidup dek mulut mulut yang membawa cerita sekerat jalan, kesian wo..yelah orang kampng mana ada kemudahan internet dan mereka ini dah la boikot-boikot tv dan akhbar umum, ade jek fitnah deme lemparkan kadang-kadang ada pulak kata “Najib Razak tak leh keluar negara, sebab pasport Najib KASTAM pegang” hahahaha..tahlul dan bahlul tahap pencacai penabur fitnah takde kelas weh, kesian sangat².


تمن سباڬاي ڬولوڠن مودا اين تقنق لا برتڬڠ اورت دڠن دمي اين معلوم لا اتس ڤاڬر نڠوق جيك ايتيكا كيت..تمن سيندير ڤلن2 هارڤ2 ماسوق لا دالم كڤالا اتس ڤاڬر تو يڠ ڤڠانوت ڤر تو لنتوككن ج..چاكڤ 1 دڤوسيڠ 3..چاكڤ 10..ماره لق دمي..ههاها..لوچو² ايت له برڬنتوڠ ساڠت دڠن الحراكه تو، اميق لا باءيق بوروق نيلاي سنديري، ڬونا كڤريهتينان ميندا تو، كڠ كوتوق تقد عقل كڠ كات اورڠ مودا كورڠ اجر، تمن تق كسه لا دڤا نق چوڤ تمن اڤ، ايڠت ديما جيك ادي مولوت نق ماكي اورڠ؟تمن تق ترڬاماق نق ماكي دمي، تاڤي ديما “انجيڠ”كن تمن اون-تيه-سڤوت جيك ادواهاي..اليه-اليه دمي چيتير ڤاسل هودود دان كاڤل سلم..ايت جله اق اورڠ كامڤوڠ يڠ تق تاهو معلومت اڤدات..كسيان ساڠت² نڠوقڽ..ست ست لاڬي لڤس مغرب ني برڬيڬر لا واروڠ كوڤي ڤق علي تو…هيهيهي

Teman sebagai golongan muda ini taknak la bertegang urat dengan deme ini maklum la atas pagar nengok jek etika kita..teman sindir pelan2 harap2 masuk la dalam kepala ATAS PAGAR tu yang penganut PR tu lantokkan je..cakap 1 dipusing 3..cakap 10..marah lak deme..hahaha..lucu² itu lah bergantung sangat dengan al-harakah tu, amik la baik buruk nilai sendiri, guna keprihatinan minda tu, kang kutuk takde akal kang kata orang muda kurang ajar, Teman tak kesah la depa nak chop teman apa, ingat dema jek ade mulut nak maki orang?teman tak tergamak nak maki deme, tapi dema “anjing”kan teman on-the-spot jek aduihai..alih-alih deme citer pasal hudud dan kapal selam..itu jelah IQ orang kampung yang tak tahu maklumat UPDATE..Kesian sangat² nengoknye..sat sat lagi lepas maghrib nie bergegar la warung kopi PAK ALI tu…hehehe 

ليڤق لا هيڠڬ صبح..اڤ ڤون تق بوات..دوق ڤوك ڤك مند سام جيك..چريتا ساله اورڠ، ساله سنديري سوروق. ڬلي هاتي سوڠڬوه، تاڤي كسيانڽ ڬولوڠن مودا نق برياده ڤون جادي سڤوات ديك هنتقكن ميجا سوه مڽاهوت اڬيندا ڤوليتيك ڤر دواروڠ ڤق علي..اونتوڠ ڤق علي…هيهي…

lepak la hingga subuh..apa pon tak buat..duk pok pek mende sama jek..cerita salah orang, salah sendiri sorok. geli hati sungguh, tapi kesiannya golongan muda nak beriadah pun jadi spoit dek HENTAKKAN meja suh menyahut agenda politik PR diwarung PAK ALI..Untung PAK ALI…hihi…
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.