#PRU13 : Golongan Ulama Akan Tentang Anwar ?!

Aku dapat berita terkini yang menyatakan Anwar Ibrahim kini dalam keadaan yang tertekan…. dimana kedudukan untuk mempertahankan kerusi di Permatang Pauh agak mencabar…..

Dalam diam-diam Anwar sudah pasti lebih tahu awal berita pemecatan Ust.Nasarudin dari Majlis Syura Pas dan pemecatan itu juga merupakan suara datangnya dari dia sendiri. Golongan Anwarinas di dalam kelompok Pas sudah lama dihidu beberapa pemimpin PAS namun kekuatan kelompok upahan Anwar ini sudah terlalu kuat untuk dirungkaikan.
Beberapa kepimpinan ulama Pas yang tidak sekutu dan sehaluan dengan pendirian Anwar seorang demi seorang di pecat atau dilucutkan jawatan dari Pas. Beberapa tokoh yang dipecat pernah bersuara bahawa PAS kini tidak lagi mempercayai kepimpinan ulama untuk membawa parti lagi dan mereka yang dikuasai sepenuhnya puak Anwarinas lebih menyukai politik serta kuasa semata-mata tanpa lagi menoleh matlamat asal perjuangan Pas.
Berita bahawa salah seorang pemimpin ulama Pas yang di pecat oleh parti Pas akan sedia bertanding melawannya semasa piliharaya nanti juga membuat Anwar tertekan. Anwar sangat takut sekiranya calon yang bakal mencabarnya didalam kubu kuatnya sendiri di Permatang Pauh adalah seorang ulama tambahan lagi bekas pemimpin Pas yang sangat berpengaruh.
Adakah Anwar seorang yang suka berdiam diri di dalam hal seumpama ini? sudah pasti Anwar TERTEKAN bilamana keadaan dirinya yang bergelut dengan masalah moralisme akan dicabar seorang ulama yang baik budi pekertinya seperti Ust Nasarudin.
Anwar akan berusaha menghalang ulama bertanding melawannya…itu kelemahan Anwar!


Read more at Brojinggo

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*