SPARK : Anwar menemui doktor pakar penyakit kelamin

 

Anwar menemui doktor pakar penyakit kelamin

Ketuat Kelamin? Kalau orang putih panggil Genital Warts, penyakit kemaluan yang disebabkan oleh jangkitan virus HPV, Human papilloma virus. Penyakit ini berjangkit melalui sentuhan kulit semasa melakukan hubungan seks dengan orang yang telah dijangkiti virus HPV ini. Kebiasaannya, orang yang dijangkiti tidak menunjukkan sebarang simptom, sebab itu, kita mungkin tak sedar yang kita ada jangkitan virus ini.   Human Papilloma Virus ada banyak jenis, contohnya HPV-1 dan HPV-4 boleh menyebabkan ketuat kulit,  HPV-6 dan HPV-11 pula menyebabkan ketuat kelamin manakala HPV-16 dan HPV-18 boleh menyebabkan kanser serviks atau pangkal rahim, kanser penis dan Kanser anus.
Sapa-sapa rakan pembaca yang ada masalah kulit pada kemaluan macam ni, sila berjumpa dengan doktor yang berdekatan. OK.. Kalau ada sebarang soalan atau nak kongsi pengalaman, boleh komen kat bawah ni..
story atas takde kena mengena story dibawah :
‎”Anwar menemui doktor pakar penyakit kelamin….

Anwar : “Doktor, saya ada masalah, tapi doktor harus berjanji dahulu untuk tidak mentertawakan saya nanti ya..”


“Baiklah, saya janji tidak akan mentertawakan kamu. Itu melanggar etika kedoktoran..” Jawap doktor dengan bersahaja….

Anwar lantas menanggalkan seluar dalamnya, burungnya ternyata terlalu kecil, mungkin diameternya hanya sebesar pensil steadler 2B. Melihat barang yang hanya seadanya, doktor tidak dapat menahan tawanya, dia tertawa mengilai-gilai sampai berguling-guling di lantai….

Kira-kira 5 minit baru doktor itu dapat mengendalikan emosinya. “Maaf encik.. hmm.. hh.. saya tidak dapat mengawal perasaan saya tadi. Saya janji tidak akan tertawa lagi. Nah, sekarang apa masalah sebenar encik?” Tanya doktor sambil berjuang keras untuk menyembunyikan sisa ketawanya

Anwar berkata dengan nada yang sedih, ” Burung saya sudah tiga hari bengkak begini..”

Si doktor langsung pengsan kerana sudah tidak lagi menahan untuk tidak melanggar etika kedoktorannya…..”

cheer ups guys…asik² politik jek…

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.