Ustaz Kazim Cerita Pasal Seluar Dalam?

Bapa tiri saya namanya Abu Othman Bin Lodin,kahwin dgn mak saya seorang janda beranak tujuh, mak saya lebih tua daripadnya 10 tahun, tapi sanggup dia kahwin dan bela kami anak2 yatim 7 beradik.Kerjanya cuma pelayan kedai makan dan motong getah. 1981 kami masuk Felda Besout..dia tak pernah jentik saya tak pernah marah

Saya belajar lagu Hindustan n lagu2 lama dr beliau masa sy kecil2 dulu..orgnya pendiam suka masak rojak,kuah rojaknya sangat sedap.Umur saya 9,10 tahun saya ikut dia cop kelapa sawit tugas saya kutip buah relai..saya masih teringat mcmnana susah dia dok sabit dan cop sawit..banyak jasanya dlm kehidupan saya.

Diladang kami selalu ada cendawan atau kulat tong,lepas hujan cendawan ni banyak tumbuh, saya la tukang kutip dan dapat upah dari bapa tiri saya..selalu jgk dia masak cili cendawan tu..kami org susah, saya mengaku saya masa darjah 5-6 memang tak pakai seluar dalam,nak minta kat mak malu,nak beli mana ada duit.

Kawan disekolah ada dgn bangganya dok tayang seluar dalam,lawak pun ada..agaknya masa tu deme rasa dah remaja kot yg saya ni dok dungu lagi. Satu pagi masa saya tgh kutip cendawan tong,terbongkok2 dari satu tempat ke satu tempat,prak! seluar saya terkoyak..bapa tiri saya tengok..petang tu pasar minggu hari Isnin,dia balik dan dia bagi kat dia sehelai seluar dalam.

Itulah seluar pertama saya.walaupun agak malu tp tetap saya coretkan disini sbg suatu kenangan yg amat berharga. Beliau meninggal pada awal 2000 di Hospital Ipoh kerana masalah jantung.Terima kasih ABAH.. – Ustaz Kazim Elias

JOM LIKE FACEBOOK FANPAGES : Ustaz Kazim Elias

*Nukilan ini tidak kena mengena dengan Stopa Spenda Putih!
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*